Agile Pratikler - Information Radiators

Agile Pratikler yazı serisinin bir önceki yazısında Eşli Programlama'ya değinmiştik. Bu sefer ki yazımızda Information Radiators konusuna değineceğiz. "Information Radiators" pratiği için tam anlamı yansıttığını düşündüğüm Türkçe karşılık bulamadım. Bu nedenle yazıda orjinal tanımı kullanacağım. Ancak güzel bir karşılık biliyorsanız ve paylaşırsanız memnun olurum.
 
Information Radiator, bir takımın proje ile önemli gördüğü bilgileri içeren grafikleri herkes tarafından görünür bir yere asması pratiği için kullanılan genel bir terimdir. İlk kullanılmaya başlandığı zamanlarda "Big Visible Charts" ismiyle de bilinen Information Radiator'lar, el yazısı, çizim, çıktı veya elektronik ekran şeklinde olabilir. 1980'lerde Toyota Üretim Sistemi'ndeki "Görsel Kontrol" tanımı ilk çıkış noktası olarak bilinir. İlk defa "Big Visible Charts" terimi olarak 1999 yılında Kent Beck tarafından "Extreme Programming Explained" kitabında tanımı yapılmıştır. En temel özelliği, bir bakışta mevcut durumla ilgili son bilginin görülmesini sağlamasıdır.
 
 
Information Radiator'ların kullanımı, kendi sağladıkları bilgilerin haricinde iki temel mesaj iletmektedir:
  • Takım olarak, ziyaretçilerimizden (müşteri, diğer paydaşlar vb.) hiçbir şey saklamayız.
  • Takım olarak, kendimizden hiçbir şey saklamayız. Problemlerimizi kabullenir ve onlarla yüzleşiriz.
Information Radiator'ların sağladığı en temel fayda, sorumluluk duygusunun takım içerisinde yayılmasını sağlamaktır. Ekip haricinde kişilerin ziyaretleri sırasında, beyin fırtınası yapılmasını sağlaması da faydaları arasında sayılabilir.
 
Bir çok takım, sadece Hız Grafikleri'ni, Information Radiator olarak bilir ve sadece bu grafiği kullanır. Bu durum genellikle yanlış bilinen bir olgudur, aksine ürün geliştirme süreci için bir çok bilgi değerli olabilir. Hangi bilginin değerli olduğuna takım kendisi karar vermelidir. Aşağıdaki bilgileri görünür kılmak için Information Radiators pratiğini kullanabilirsiniz:
  • Otomatikleştirilmiş test sayısı
  • Başarısız ve geçmiş test sayısı
  • Mevcut Hata Raporu ve Çözülmüş Hata Raporu Sayısı
  • Süreç ile ilgili grafikler (Eşli Programlama için harcanan süre, yapılan entegrasyon sayısı vb.)
  • Patronunuzun takıma en son ne zaman pizza ısmarladığı :)
 
Bunlara ek olarak kullanmanızı önerdiğim Engeller Tahtası'nı (Impediment Board) da Information Radiator olarak değerlendirebiliriz. Bu pratikte önemli görülen engeller, pusulacıklara yazılarak herkesin görebileceği bir yere asılmalıdır. Engeller Tahtası, özellikle Scrum Master'ların takımın önündeki engelleri fark etmesi ve bu engelleri ortadan kaldırmak için aksiyon almasının sağlanması açısından faydalıdır.
 
Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.
* Bu yazıda kullanılan görseller Atlassian web sitesinden alıntıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder